سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 13
کل بازدید : 105517
کل یادداشتها ها : 281
خبر مایه


< 1 2 3 4 >

در این سایت فروش پشم سنگ جهت عایق بندی سیستم تهویه مطبوع با قیمت بسیار مناسب موجود است.

 

تهویه مطبوع (سیستم تهویه مطبوع) که با عایق پشم سنگ عایق بندی می شودچه مزیتی دارد:

می تواند بهره وری انرژی را بیشتر کند.

ایمنی آتش سوزی رابالا ببرد.

عملکرد صوتی یک ساختمان را بهبود بخشد.

چرا که درصد قابل توجهی از انرژی ما در زمستان و تابستان از طریق کانال کولر ها و درصد معتنابهی انرژی هم از طریق لوله های بزرگ تعبیه شده در ساختمان و پروژه های به هدر می روند.

 

از این روست که بایستی با بهره مندی از خاصیت های عایقی پشم سنگ آنرا برای عایق حرارتی لوله های تاسیسات و کانال ها استفاده کنیم.

 

عایق گرمایش از کف با بهره گیری از پشم سنگ:

امروزه به علت سرو صدای پارکینگ

پیلوت.

سرمای سوزناک در زمستان.

طبقه همکف ساختمان ها از عایق گرمایش از کف با بهره گیری از پشم سنگ استفاده میکنند.

 

منبع: بازار پشم سنگ


  

ویژگی ها و مزایای عایق نانو حرارتی صوتی و رطوبتی(سه کاره) کالیمورا چیست؟ موارد کاربرد عایق نانو حرارتی صوتی و رطوبتی(عایق سه کاره) در کجا است؟ پشم سنگ و عایق نانویی سه کاره چه وجه تشابه و تفاوتی با همدیگر دارند؟ روش استفاده از عایق نانویی. صوتی، حرارتی و رطوبتی چگونه است؟

 

 

ویژگی ها و مزایای عایق نانو حرارتی صوتی و رطوبتی(سه کاره) کالیمورا چیست؟ موارد کاربرد عایق نانو حرارتی صوتی و رطوبتی(عایق سه کاره) در کجا است؟ پشم سنگ و عایق نانویی سه کاره چه وجه تشابه و تفاوتی با همدیگر دارند؟ روش استفاده از عایق نانویی. صوتی، حرارتی و رطوبتی چگونه است؟

 

ویژگی های مهم محصول عایق نانو حرارتی صوتی و رطوبتی(عایق سه کاره)

مهندس شریفی راد از کارشناسان عایق نانویی اهم ویژگی ها را این چنین بیان کردند.

 

عایق سه کاره کالیمورا کامپوزیت یا ترکیبی از پلیمرهای بوتادی آنی و نانو کپسول های پلیمری هستند. لذا به دلیل وجود بوتادی آن جاذب بسیار زیاد صوت هستند که با توجه به آزمایشات مختلف,  میزان درصد کاهش صوت یا بعبارتی جذب صوت برای ضخامت یک سانتیمتر برابر با 85% می باشد. (صوتی)

این پلیمر با نانو کپسول های پلیمری یوراتانی (نوعی پلیمر) که مملو از نانو ذرات اکسید فلزی مختلف است محصور گردیده که این نانو ذرات با توجه به تست های گذرانده 80% عایق انتقال دما می باشند. (حرارتی)

از طرفی این نانو کپسول ها توانایی 100% عایق رطوبتی نیز می باشند. (رطوبتی)

در ضمن با افزایش ضخامت این عایق میتوان میزان درصد عایق صوت را بصورت تابع نمایی افزایش داد بطوریکه با افزایش ضخامت می توان عایق صوت 98%  و عایق دمای 95% را مشاهده نمایید.

 

مکانیسم عمل هم به این صورت می باشد که نانو کپسول ها در بستر طبق قانون مویینگی و کشش و جذب سطحی نفوذ می کنند و طبق روش پیرسازی رهاسازی را انجام می دهند و به نوعی علاوه بر عایق رطوبت نمودن همانند داربست سبب نگهداری پلیمرهای غیر چسبنده بوتا دی ان در سطح می گردند.

 

همچنین هیچ ماده شناخته شده ای تاکنون نتوانسته با ضخامت های کاربردی و صنعتی موجود در بازارُ عایق صوت 100% تولید نماید،  امید است که در آینده نزدیک این اتفاقات با تکنولوژی نانو و نانو حفرات صورت گیرد.

 

اگر بخاطر 10 درصد افزایش عایقی صوت یا حرارت ضخامت 5 سانت شود برای مشتری مقرون به صرفه نیست و نقض غرض می شود.

نکته قابل تامل اینکه اگر نیم سانت به ضخامت عایق سه کاره اضافه شود (یک ونیم سانت برسد)کلا و 100 درصد عایق صوتی و حرارتی صورت می گیرد ولی کارشناسان با احتیاط این موضوع را مطرح می نمایند چرا که تا بحال عایق صوتی صد درصدی تولید نشده است.

 

با این وجود آنالیز آزمایشگاهی که به عمل آمده بر اساس 10 سانت دیوار آجری و 2 سانت آستر سیمانی و 1 سانت عایق حرارتی کالیمورا عملا شما بالا90درصد عایق دارید که برای صنعت ساختمان بسیار عالی و ایده آل می باشد. و در ساختمان هیچ وقت به صددرصد نرسیده اند چون تمام سازه با هم در ارتباط هستند و اکثر مواقع درصد های زیر حاصل شده است:

 

83 درصد عایق حرارت بدون گچ کاری

83 درصد عایق صوت بدون گچ کاری

100 درصد عایق رطوبتی

لازم به ذکر است که صدا ها بر اساس طول موج متفاوتی ایجاد می شود و هیچ وقت نمی شود گفت شما با یک سانت به صددرصد می رسید یا با پنج سانت آنالیز ازمایشگاهی بر اساس دسیبل های مختلف که در شرایط مختلف ایجاد میشود و باز هم تکرار می کنم شما هیچ وقت به صددرصد نمی رسید.

 

در ضمن به عقیده جناب دکتر شریفی راد برای اتاق های همچون استودیو صدابرداری و .... هر چه ضخامت بیشتر شود عایق قوی تر خواهد شد. و یک سانتیمتر عایق نانویی بر 5 سانتیمتر عایق پشم سنگ و پشم شیشه برابری می کند.

 

 علاوه بر آن عایق نانویی برتری های دارد از جمله اینکه واترپروف است خوردگی ندارد با ضربه تو رفتگی ندارد نیاز به دیوار چینی ندارد و نصبش به ابزار خاصی نیاز ندارد.

 

اتفاقا به نکته جالبی اشاره کردید من که مدتی است پشم سنگ می فروشم به این مهم رسیده ام که نانو سه کاره برای دیوار همسایه و اتاق های مشاوره بهترین عایق صوتی است چون دغدغه مشتری این است که از محیط اتاق و پذیرایی کاسته نشود در حالی که پشم سنگ حداقل 18 سانت از محیط کاهش می دهد که 99 درصد مشتریان آنرا قبول نمی کنند

 

مزایای محصول عایق نانو حرارتی صوتی و رطوبتی(عایق سه کاره) کالیمورا:

این عایق دارای ثبت اختراع از سازمان مالکیت فکری دانشگاه تهران و به صورت انحصاری در مالکیت و اختیار گروه صنعتی کالیمورا می باشد که مزایای آن عبارتند از:

 

اجرا با ضخامت یک سانتیمتر بدون نیاز به دیوار محافظ

قیمت مناسب

بازگشت سرمایه با جلوگیری از هدر رفت گرما و سرما(انرژی)

از آنجا که هزینه مصرف انرژی افزایش می یابد بهترین راه حل برای کاهش این هزینه ها ،  استفاده از عایق های حرارتی و صوتی  می باشد.

ایجاد فضای آرام با کاهش ورود صدا

ایجاد محیط کاملا ضد آب و رطوبت.

اجرا بسیار آسان بدون نیاز به نیرو نصب متخصص

مقاومت بالا در برابر محیط های اسیدی و بازی

عایق رطوبت، گرما و سرما

جایگزین‌مناسب ایزوگام ‌و قیر 

چسبندگی بسیار بالا به انواع سطوح ساختمانی حتی سطوح فلزی بدون واسطه

موارد کاربرد محصول عایق نانو حرارتی صوتی و رطوبتی(عایق سه کاره) کالیمورا:

دیواره ها 

کف و سقف

لوله ها و کانال های تاسیساتی

عایق کاری تانکرهای فلزی و تانکرهای حمل قیر و مشتقات نفتی جهت جلوگیری از انتقال حرارت و یخ زدگی و خوردگی (سالانه میلیاردها هزینه دوباره گرم کردن قیر جهت تخلیه از تانکر میشود)

عایق صوتی بسیار مناسب جهت فضاهای ساختمانی از جمله اتاق خواب،سرویس ها و سرویس های داخل ساختمان

ایجاد عایق صوتی بسیار مناسب جهت سقف و کف طبقات ساختمان

عایق کاری کامل پشت بام در برابر رطوبت و حرارت

فروش عایق نانو حرارتی و رطوبتی و صدا (سه کاره)

پشم سنگ و عایق نانویی سه کاره چه وجه تشابه و تفاوتی با همدیگر دارند؟

وجه تشابه این دو عایق این است که با اینکه ضریب انتقال حرارت عایق نانویی کالیمورا و پشم سنگ تا دمای منهای 60 درجه و بالای 60 درجه به هم نزدیک هستند و وجه تشابه دارند ولی پشم سنگ در دمای بالای 100 تا 900 درجه حرارت جزو مقاوم ترین عایق های حرارتی می باشد. و از نظر صوتی نیز در قد و قواره یکدیگر می باشند.

 

 چه عاملی باعث کارایی بالاتر عایق نانویی مخصوصا عایق سه کاره کالیمورا نسبت به پشم سنگ می شود ؟

 

پشم‌سنگ بعد از مدت 20 تا30  سال احتمال خورندگی دارد ولی عایق نانویی از حدود 120 تا 150 سال عمر مفید برخوردار است.

برای اجرا پشم‌ سنگ بعد از این عایق حتما دیوار چینی کرد تا ریزش یا خورد نشود و سپس گج کاری کرد که کلی از فضا زیربنا ساختمان گرفته خواهد شد(15 تا 18 سانت) ولی عایق نانو کالیمورا سه کاره چنین نیست و فقط یک سانت از محیط را اشغال می کند.

اگر به عایق پشم سنگ ‌آب برسد حالت گندیدگی دست می دهد و به مرور عایقی خود را از دست خواهد داد و خاصیت عایق بودن ضعیف  خواهد شد اما عایق نانو ذاتا 100 درصد عایق رطوبتی است و با نفوذ در خلل و فرج و درزهای ساختمان به حالت پلیمری در خواهد آمد و جزیی از ساختمان می شود.

مهمترین نکته که در مورد عایق نانویی حرارتی کالیمورا گفته ‌میشود اینکه در کف ساختمان، علاوه بر عایق حرارت بودن باعث می شود هنگام ‌راه رفتن و سر و صدا، صوت به پایین انتقال داده نشود.

نکته دیگر اینکه عایق سه کاره حرارتی،صوتی و رطوبتی کالیمورا با اجرای بسیار آسان و بدون نیاز به اکیپ تخصصی قابل نصب می باشد ولی پشم سنگ در پاره ای موارد نیاز به فرد متخصص دارد.

روش استفاده از عایق نانویی. صوتی، حرارتی و رطوبتی:

این عایق به صورت خمیری آماده استفاده است که با ماله روی سطح زده می شود.

آموزش اجرای عایق نانویی رطوبتی, صوتی و حرارتی(سه کاره):

آماده کردن مواد:

جهت استفاده از عایق رطوبتی ، صوتی و حرارتی کالیمورا ، ابتدا محصول را بصورت کامل از بسته بندی خارج و آنرا هم میزنیم تا بصورت خمیری یکنواخت درآید .

تذکر : در صورت نیاز ( بسته به محل و موقعیت استفاده ) با افزودن نانو ملاتی ، غلظت آنرا به اندازه دلخواه در می آوریم .

 

ماله کشی

پس از اماده کردن محصول ، اقدام به ماله کشی بر روی سطح مورد نظر می نماییم.

به این طریق که هر لایه بیش از 2 یا 3 میلیمتر ضخامت نداشته باشد ، تا هر لایه کاملا خشک شود ، آنگاه لایه بعدی را اجرا می کنیم . 

این پروسه را تا رسیدن به ضخامت دلخواه ( مثلا یک سانتیمتر ) ادامه می دهیم . 

توجه : جهت افزایش ضخامت لایه ، حتماً باید لایه های زیرین کامل خشک شده باشد تا کیفیت و تراکم لازم ایجاد گردد.

بدین منظور ترجیحاً ضخامت یک سانت را در 3 یا 4 مرحله ماله کشی اجرا می کنیم . 

 

نکته 1 : جهت افزایش کارایی محصول و جلوگیری از اتلاف مواد و صرفه جویی در مصرف آنها ، بستر اجرای عایق ، حتی الامکان صاف و یکدست باشد . 

نکته 2 : به منظور جلوگیری از خشک شدن محصول ، حتما در موقع مصرف به صورت کامل تخلیه و مازاد محصول در پلاستیک مخصوص نگهداری شود . 

نکته 3 : جهت افزایش چسبندگی به سطوح مختلف ، می توان به میزان مورد نیاز ، نانو ملاتی و همچنین به میزان 1 الی 3 درصد گچ یا سیمان سیاه به مواد اضافه کرد.

نکته 4 : به منظور چسبندگی بهتر در سطوح فلزی و صیقلی ، ابتدا اقدام به فرچه زنی با نانو ملاتی می نماییم.

اگر بخواهیم 20 متر دیوار را عایق سه کاره کنیم لطفا مشخص کنید مقدار دقیق مورد نیاز عایق حرارتی برای این متراژ چقدر است؟

برای هر 2/5 تا 3 متر مربع سطح دیوار با ضخامت یک سانت عایق سه کاره، یک سطل 16 کیلویی عایق کافی است.

که برای 20 متر سطح دیوار 7 تا 8 سطل مواد نانویی سه کاره کفایت می کند.

 

مقدار نانو و رنگ پودری مورد نیاز برای رنگ آمیزی روی عایق سه کاره

اگر بخواهند روی دیواری که با عایق سه کاره عایق کاری شده، مواد نانو نمایی و رنگ بزنند چقدر مواد نانویی و چقدر رنگ پودر باید خرید کنند؟

 

رنگ‌ پودر هر ده کیلو گرم 60 الی 80 متر جواب میدهد.

برای 300 متر حدود 50 کیلو رنگ پودری نیاز خواهید داشت. که از ابزار فروش های شهرتان می توانید تهیه و خرید کنید.

 

نانو نمایی هم راحت هر بیست لیتری 60 الی 80 متر جواب خواهد داد.

منبع :  سایت فروش اسام


  

شخصی یک واحد مسکونی 120 متری را که در طبقه اول و بالای پیلوت قرار دارد می  خواهد با عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی نانو کالیمورا (سه کاره) ، عایق حرارتی کند .تا سرمای زمستان به داخل منزل منتقل نشود آیا با عایق رطوبتی نانوی ملاتی  کالیمورا امکان عایق حرارتی ساختمان وجود دارد؟ یا باید از عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی نانو کالیمورا (سه کاره) استفاده شود.

 

 

سوال: شخصی یک واحد مسکونی 120 متری را که در طبقه اول و بالای پیلوت قرار دارد می  خواهد با عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی نانو کالیمورا (سه کاره) ، عایق حرارتی کند .تا سرمای زمستان به داخل منزل منتقل نشود آیا با نانوی رطوبتی ملاتی  کالیمورا امکان عایق حرارتی ساختمان وجود دارد؟ یا باید از عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی نانو کالیمورا (سه کاره) استفاده شود.

 

لطفا راهنمایی کنید و نحوه عایق بندی را توضیح دهید.

 

پاسخ سوال:

می دانید عایق های حرارتی در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می شود که این عایق ها هر کدام مزایا و معایبی دارد از جمله عایق های که برای ساختمان خیلی مناسب است و می تواند -60 درجه و مثبت 60 درجه را پوشش دهد عایق نانویی حرارتی، صوتی و رطوبتی  کالیمورا است که ذیلا نحوه عایقکاری با این عایق را توضیج می دهیم.

خاطر نشان می شود که نانوی ملاتی کالیمورا هم یکی از تاثیر گزار ترین عایق های حرارتی است که در نباحث دیگر نیز به آن خواهیم پرداخت.

 

آموزش عایق کاری حرارتی با عایق نانویی حرارتی، صوتی و رطوبتی  کالیمورا:

1 - ابتدا کف با پوکه معدنی شیب بندی می شود و حتما کوبیده شود تا نشست و شکست نداشته باشد سپس با ملات معمولی نازک روی پوکه و سطح کشیده شود و زیر سازی انجام می شود تا کف شیب بندی و صاف گردد. 

2 - عایق نانویی سه کاره حرارتی، صوتی و رطوبتی را به ضخامت یک سانت در سه مرحله به شرح زیر کشیده می شود.

(مرحله اول حدود سه میلی متر بر کف کشیده می شود و بعد از خشک شدن مجددا در مرحله دوم همانند مرحله اول سه میلی متر بر سطح کشیده می شود و بعد از خشک شدن در مرحله آخر نیز سه چهار میلیمتر بقیه را  در سطح می کشیم تا ضحامت آن به یک سانت متر برسد.)

نکته 1 - این نوع عایق بندی با عایق نانویی سه کاره حدود 80% مشکل حرارتی و صوتی را حل می کند .

نکته 2 - عایق نانویی سه کاره حرارتی، صوتی و رطوبتی  100% مانع نفوذ نم و رطوبتی ناشی نشتی لوله های آب به سقف پیلوت می شود.

نکته مهم: چنانچه صدای محیط خیلی زیاد باشد بایستی یک سانتی متر دیگر به شرحی که آمد مجدا عایق نانویی صوتی و حرارتی و رطوبتی کالیمورا در روی آن کشیده می شود.

 3 - سپس داخل ملات محصول نانو ملاتی را اضافه کرده و فیله کشی را اجرا می کنیم و بعد از آن با ملاتی در آن محصول نانویی ملاتی اضافه کردیم سرامیک یا سنگ کاری یا موزاییک کاری انجام می شود.

4 - در آخرین مرحله با محصول نانو بندکشی اقدام به بندکشی بندها می می گرددو  یک کار بسیار با دوام و عالی می شود.

 

 

 

سوال:

 

نحوه عایق بندی دیوار با محصول نانویی سه کاره حرارتی و صوتی و رطوبتی و کاشی کار دیوار به چه صورت است.

پاسخ سوال: 

 

الف: عایق کاری دیوار حمام  یا سرویس بهداشتی عایق حرارتی ،صوتی و رطوبتی:

1 - اگر بخواهیم دیوار حمام  یا سرویس بهداشتی را با عایق حرارتی یا صوتی یا رطوبتی کاشی کاری یا سنگ کاری کنیم عایق نانویی سه کاره حرارتی، صوتی و رطوبتی به شرحی که در سوال قبلی توضیح داده شد در دیوار ساختمان کشیده می شود.

2 - سپس روی عایق  مذکور رابیتس کشیده داده و پوشش داده می شود تا چسبندگی ملات به کاشی و سنگ به خوبی ایجاد شود.

3 - بعدا با ملات و دوغ آبی که ماده نانوی ملاتی به آن اضافه شده کاشی کاری و سنگ کاری و موزائیک کاری اجرا می شود. با این عمل عایق کامل رطوبتی صورت می گیرد و کاشی شما از سطح دیوار کنده نمی شود.

4 ـ  سپس در این مرحله با نانو بندکشی دوغاب دهی می شود.

5 ـ آخرکار با عایق نانو بند کشی، بندکشی درز ها صورت می گیرد.

 

ب : عایق کاری حرارتی دیوار با عایق حرارتی ،صوتی و رطوبتی:

اگر فقط برای دیواره های ساختمان بخواهید به عنوان عایق حرارتی استفاده کنید تا مانع هدر رفت انرژی و مانع نفوذ گرما و سرما به داخل ساختمان شوید یا از انتقال حرارت داخل ساختمان به بیرون جلوگیری کنید باید به شرح زیر عمل شود.

1 -اگر ساختمان قبلا گچ کاری شده باشد می توان از روی گچ کاری،  عایق حرارتی ،صوتی و رطوبتی را استفاده کرد.

2 - اگر گچ کاری نشده باشد مستقیم می توان بر روی دیوار عایق حرارتی ،صوتی و رطوبتی را کشید و سپس سفیدکاری را انجام داد.

در این صورت دیوار هم عایق صوتی می شود و هم عایق حرارتی می شود و هم عایق رطوبتی خواهد شد.

 

 

 

سوال:

 

در ملات کاشی کاری و سنگ کاری از چند لیتر محصول نانویی باید استفاده شود.

 

 برای استفاده از محصول نانو ملاتی در ساختمان برای ملات کاشی کاری سنگ‌کاری و یا موزاییک‌کاری برای پشت بام و سرویس بهداشتی 

مصالح مورد نیاز

1_60 بیل ماسه شسته=200کیلوگرم ماسه شسته=چهار فرغون ماسه شسته

2_یک پاکت پودر سنگ 25 کیلوگرمی

3_یک و نیم‌پاکت سیمان سیاه(75 کیلوگرم)

مصالح فوق را کاملا باهم ترکیب و سپس به اب مصرفی 4 لیتر مواد نانو ملاتی اضافه می نمایید  نکته حتما به اب مصرفی اضافه شود و ملات را کاملا هم میزنید به طوری مواد نانو با تموم ملات اغشته شود و ملات حالتش همچون خمیر و ماست شود

نکته مهم حتما اگر در پشت بام یا کف سرویس ها استفاده می شود به همراه سنگ کاری یا موزاییک کاری و یا کاشی کاری استفاده شود زیرا ملات به تنهایی بر اثر لرزش ترک‌بر میدارد و به مشکل اب بندی خواهید خورد

ولی در دیوار های معرض بارش نیازی به پوشش سطح با سنگ و موزاییک و سرامیک و  .... نخواهد بود.

منبع


  

می خواهم زیرزمین ساختمانم را با ایزوگام عایقکاری کنم که استاد کارم پیشنهاد دادند از عایق رطوبتی نانو بجای ایزوگام و قیر استفاده کنم آیا مصلحت می دانید؟ نحوه عایق کاری با عایق نانو بجای ایزوگام و قیر چطور است؟ عایق نانو بجای ایزوگام و قیر به قیمت مناسب ارائه می شود؟

 

 

می خواهم زیرزمین ساختمانم را با ایزوگام عایقکاری کنم که استاد کارم پیشنهاد دادند از عایق رطوبتی نانو بجای ایزوگام و قیر استفاده کنم آیا مصلحت می دانید؟ نحوه عایق کاری با عایق نانو بجای ایزوگام و قیر چطور است؟ عایق نانو بجای ایزوگام و قیر به قیمت مناسب ارائه می شود؟

 

زیر زمینی ساختمان به متراژ 250 متر مربع می باشد، کارفرما که یک مهندس است می خواهد طبق عادت های دیرینه برای عایق رطوبتی ایزوگام کند بعدا دیوارها را کاشی و کف را سرامیک نماید موضوع را به استاد کار ساختمان که گچ کار ماهری هست و  اتفاقا یکی از اقوام ما است مطرح می کند. 

استاد کار که فردی کار بلد بوده و اتفاقا چند روز قبل با وی صحبت کرده بودم  مواردی را به آقای مهندس می گوید که مهندس را از ایزوگام کردن محل منصرف می کند. 

حتما با خود می گویید استاد گچ کار چه گفته که آقا مهندس منصرف شده است حالا چند سطر پایین را هم مطالعه کنید تا تجربه خوبی برای شما باشد.

 

عایق رطوبتی نانو ساختمان جایگزین مناسب ایزوگام و قیر:

 

آقا محمود که چندین سال تجربه کاری داشت در جلسه ای که با هم بودیم فواید و مزایا کاربرد و کارکرد های عایق نانو کالیمورا را آشنا شده بود. من به ایشان گفته بودم که یک محصولی داریم که می تواند در صنعت ساختمان معجزه کند و ایشان هم به خوبی به حرف های من دل داده و یاد گرفته بود

آقا محمود آنچه را که یاد گرفته بود به آقا مهندس منتقل کرده بود. محمود آقا نظر یکی از دوستان عایق کارمان را که در حوزه عایق نانویی کار کرده و در تلگرام آشنا شده بود که عایق نانو بجای ایزوگام و قیر جایگزین مناسبی است به همین خاطر به مهندس یاد آوری نموده را که ایزوگام  ساختار یکپارچه ندارد یا لایه رویی ایزوگام بر اثر تابش های خورشید از بین خواهند رفت و بر اثر سرما خشک شکننده خواهد شد. یا اگر زمانی که می خواهند محل را با ایزوگام پوشش دهند یا در حین کاشی کاری ایزوگام ‌سوراخ شود و به مشکل جدی خواهید خورد و ایزوگام در این شرایط مثل یک سینی عمل می کند که آب را جمع می کند و از نقطه اولین خروجی که آب در ایزوگام راه پیدا می کند رطوبت را به بیرون منتتقل می کند و بعد از مدتی خواهید دید در دیوار های مجاور نم و رطوبت ظاهر شده است.

در پایان صحبت هایش گفته بود اگر فایده هایی که عایق های نانو جایگزین ایزوگام را بگویم حتما نظرت عوض خواهد شد حالا اجازه می دهید آنها را توضیح دهم.

مهندس گفته بودید آقا محمود بگو ببینم فایده عایق نانویی چی هست که اینقدر از آن دفاع می کنی.

محمود آقا در حالی که مشغول گچ کاری بود گفت: آقا مهندس یک مثلی است که می گویند: گفتن کی بود مانند دیدن.

راستش را بخواهی آنطور که در فیلم های موجود در کانال تلگرام دوستم دیدم خیلی محصول جالب و کاربردی است . یک محصولی دارند که به آن عایق رطوبتی ملاتی می گویند . مهندس می پرسد محصول عایق رطوبتی ملاتی دیگه چی هست؟

 

عایق رطوبتی نانو ملاتی بجای ایزوگام

 

کارکرد و فایده محصول عایق رطوبتی ملاتی چیست؟ چه فایده ای برای ما دارد؟

 

آقا مهندس صحبت های استاد محمود را قطع می کند می گوید حالا بگو ببینم این عایق رطوبتی ملاتی که تعریف کردی چه دردی از ما را دوا می کند مشکل ما را چطور حل می کند تا حالا فقط گفتی از ایزوگام استفاده نکن.

آقا محمود ادامه می دهد  و می گوید آقا ی مهندس حلال مشکل شما عایق نانویی ملاتی کالیمورا است و با شرحی می دهم این محل کلا هم عایق رطوبتی می شود و هم کاشی کاری انجام می شود و نیازی هم به ایزوگام نخواهید داشت.

آقا محمود ادامه می دهد  مهندس جان برای انجام بهتر عایق کاری رطوبتی با نانوی ملاتی و کاشی کاری، این کارها  را انجام دهیم:

 

آموزش استفاده از مواد عایق رطوبتی نانویی ملاتی برای عایقکاری دیوار:

 

1 - فرجه زنی دیوار با مواد نانویی ملاتی کالیمورا و آب به نسبت مساوی + یک ششم وزن (آب و نانو ملاتی)سیمان:

ابتدا این مواد را به هم می زنیم و آنرا قبل از هر چیز با فرچه زنی با قلم مو مانند رنگ به دیوار که سیمانکاری شده می زنیم تا مواد کاملا  در درزها و خلل و فرج دیوار نفوذ کند و صبر می کنیم خشک شود ( بعد از اینکه خشک شد وقتی آب را روی محل فرچه زنی می ریزیم آب باید شره کند و پایین بیاید و جذب دیوار نشود).

2 - ماهیچه کشی بر گوشه های دیوار و کف با ملاتی که با نانو ملاتی درست شده است.(نحوه درست کردن ملات در آخر توضیح داده می شود)

3 - طرز درست کردن دوغاب کاشی کاری: یک فرغون ماسه + یک ونیم لیتر تا دو لیتر مواد نانو ملاتی + سیمان در حدی که برای کاشی کاری استفاده می شود.

4 - بندکشی کاشی با فرمول ملات بند کشی(( مواد نانو ملاتی به نسب یک به یک با آب + سیمان + پودر سنگ ( سیمان دو برابر پودر سنگ)

اینها با هم قاطی می شود و مثل خمیر در می آید.))

 

آقا مهندس به محمود آقا می گوید کار عایق کاری با نانو خیلی پروسه دارد. آقا محمود می خنده می گوید نه چندان کار زیادی ندارد ولی با این کار بهترین عایقکاری را خواهید دید.

 

عایق کاری کف زیر زمین با مواد عایق رطوبتی ملاتی:

 

آقا مهندس می گوید حالا عایق کاری کف زیرزمین چطور خواهد شد. آقا محمود می گوید صبر کن بگویم کار ملات نانویی کف راحت است.

آقا محمود در ادامه نحوه درست کردن ملات نانویی مخصوص سرامیک کاری را اینطور توضیح می دهد:

 

برای استفاده از محصول نانو رطوبتی ملاتی در ساختمان برای ملات کاشی کاری، سنگ‌کاری و موزاییک‌کاری در هر قسمت ساختمان حتی پشت بام و سرویس بهداشتی و حمام می توان از ملات زیر استفاده کرد.

 

مصالح مورد نیاز برای ملات سرامیک و موزائیک همراه با نانو رطوبتی ملاتی:

 

1- چهار فرغون ماسه شسته

2_یک پاکت پودر سنگ 25 کیلوگرمی

3_یک و نیم ‌پاکت سیمان سیاه(75 کیلوگرم)

مصالح فوق را کاملا باهم ترکیب و سپس به اب مصرفی 4 لیتر مواد نانو ملاتی اضافه می نماییم

باید دقت کنیم که : حتما مواد نانو ملاتی به اب مصرفی اضافه شود و ملات را کاملا هم میزنید به طوری مواد نانو با تموم ملات اغشته شود و ملات حالتش همچون خمیر و ماست شود.

 

مصالح مورد نیاز در فیله کشی موزاییک یا سنگ و یا کاشی کاری:

 

به ازای هر دو تا پاکت سیمان سفید، یک پاکت پودر سنگ استفاده میشود که داخل اب مصرفی 2 لیتر مواد نانو ملاتی استفاده می شود.

(دو پاکت سیمان سفید + یک پاکت پودر خاک سنگ + دو لیتر مواد نانو ملاتی + آب

 

این مواد به حالت دوغاب خواهد بود و پس از اینکه ملات را برای زیر سرامیک یا کاشی یا موزائیک آماده می کنیم و این دوغاب را همانطور که در فیلم زیر می بینید حتما روی ملات می ریزیم و سرامیک را روی آن می گذاریم.

 

نکته مهم: حتما اگر سرامیک یا کاشی یا موزائیک در پشت بام یا کف سرویس ها استفاده شود  باید به همراه سنگ کاری یا موزائیک کاری و یا کاشی کاری ملات فیله کشی بایداستفاده شود زیرا ملات به تنهایی بر اثر لرزش ترک ‌بر میدارد و به مشکل آب بندی خواهید خورد.

ولی در دیوار های معرض بارش که پوشش سطح با سنگ و موزاییک و سرامیک و  .... انجام می شود نیازی به فیله کشی نخواهد بود.

 

نحوه فیله کشی و سرامیک کاری با عایق رطوبتی نانو ملاتی را در فیلم زیر ببیند.

منبع


  

تحمل درجه حرارت نانو عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی (سه کاره) نانو چقدر است؟ برای جلوگیری از تبادل انرژی گرمایی با محیط در بدنه کوره ها  می توانیم از عایق حرارتی نانو کالیمورا استفاده کنیم؟ آیا با عایق رطوبتی و حرارتی نانو امکان عایق حرارتی تانکر قیر وجود دارد؟ 

 

 

تحمل درجه حرارت نانو عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی (سه کاره) نانو چقدر است؟ برای جلوگیری از تبادل انرژی گرمایی با محیط در بدنه کوره ها، می توانیم از عایق حرارتی نانو کالیمورا استفاده کنیم؟ آیا با عایق رطوبتی و حرارتی نانو امکان عایق حرارتی تانکر قیر وجود دارد؟

 

در پاسخ به این دو سوال متذکر می شود که دمای کوره بسیار بالاست و نانو عایق حرارتی کالیمورا فعلا صرفا و فقط جهت عایقکاری ساختمان و تاسیسات است که بیشترین تحمل دما محیط از منفی 60 الی مثبت 60 است. 

 

ظاهرا کارخانه در صدد افزایش کاربرد این محصول به سایر کاربرد ها نیز هست. البته هرچند کارخانه خود اعلام می کند در حال حاضر سیاستش فقط برای ساختمان است ولی مجریان و فروشندگان این محصول در سایر صنایع تست هایی را انجام داده اند که خوشبختانه تست ها مفید بوده و جواب داده است.

 

به عنوان مثال عایق کاری تانکر قیر جهت حمل قیر از مبدا تا مقصد بدون کوچکترین کاهش دما از ثمرات این تست است.

 

هر چند تحمل حرارت عایق حرارتی نانو تا 1050 درجه سانتی گراد است و در آنالیز های آزمایشگاهی مقاومت مواد عایق حرارتی نانو بالاست ولی مدت زمان هم مهم است چون زمانی که کوره تجمع حرارتی دارد و حرارت نمی تواند انتقال بیابد دما افزایش پیدا می کند و خود بخود بالا میرود و دمای کوره تجمعش بیش از چند هزار درجه می رسد.

 

از طرفی در دمای مستقیم بالا ایجاد بو می نماید. لذا فعلا بکارگیری عایق حرارتی نانویی در کوره توصیه نمی شود که به امید خدا کارخانه برای این مهم نیز راه حلی ارائه خواهد داد.

 

تست تحمل حرارتی 1000 درجه ای عایق سه کاره حرارتی،رطوبتی و صوتی نانو:

جالب است که یکی از همکاران تحمل حرارتی عایق نانو را در حلب نازک تست کرده و به ضخامت عایق یک سانتیمتر عایق کاری نموده و در زیر آن فندک پرامسی قرار داده و براحتی دست خود را روی عایق میگذارند در حالی که دما بالای هزار درجه است.

 

عایق حرارتی نانو تانکر قیر

عایق کاری تانکر قیر با عایق رطوبتی و حرارتی نانو

مگر کوره مثل تانکر قیر عمل نمی کنه که برای عایق کاری آن می توانیم از عایق سه کاره نانویی حرارتی، رطوبتی و صوتی استفاده کنیم ولی برای کوره نمی توانیم؟

 

در تانکر های قیر و ساختمان دما بین منفی 60 درجه تا نهایت 250 درجه است و در تانکر قیر هدف صرفا جلوگیری از سرد شدن قیر است و افزایش دما داده نمی شود تا تجمع حرارتی صورت گیرد لذا در تانکر قیر مشکلی پیش نمی آید.

 

ولی در کوره همانطور که گفته شد زمانی که کوره تجمع حرارتی دارد حرارت نمی تواند انتقال بیابد و دما افزایش پیدا می کند و دما خود بخود بالا می رود و دمای کوره تجمعش به بیش از چند هزار درجه می رسد در حالی دمای قیر به بیش از 250 درجه نمی رسد.

 

عایقکاری با نانو عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی کالیمورا

 

 تانکر حمل قیر فوق قبل از اجرای نانو عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی کالیمورا زمانی که قیر را بارگیری می کردند بعد از چند ساعت قیر مایع در داخل تانک جامد می شد و برای تخلیه قیر کلی هزینه می شد تا اینکه دوباره قیر داغ شود و راننده و ماشین کلا بیکار می ماند.

 

اما با عایق نانو سه کاره کالیمورا دیگر به هیچ عنوان قیر جامد نمی شود و در مدت یک ساعت کل قیر تانکر خالی می شود. 

این یعنی تحولی بزرگ در صرفه جویی مصرف انرژی در کشور جالبه بدونید ضخامت این لایه 1.3 سانتیمتر است.

منبع


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ